آقاگل زاده، فردوس.(1385). تحلیل گفتمان انتقادی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
بشیر، حسن (1385). تحلیل گفتمان دریچهای برای کشف ناگفتهها، تهران، دانشگاه امام صادق(ع).
حاجی زاده، مهین (1390). واقعۀ غدیر در آیینۀ اشعار سید حمیری. سفینه، (ویژه امامت)، 4 (14).، صص. 112-131
رضوی، سید محمد (1386). خاورشناسان و واقعۀ غدیر خم. پژوهش نامۀ علوی، پاییز و زمستان، 2 (2)، صص. 25-41.
زارع، آفرین و طاهره طوبایی (13909). تحلیل خطابۀ غدیر به شیوۀ تحلیل خطابۀ ادبی. نقد و ادبیات تطبیقی، 1 (4)، صص. 75-102.
صفوی، کورش (1379). درآمدی بر معناشناسی. تهران: حوزۀ هنری.
صفوی، کورش (1384). فرهنگ توصیفی معناشناسی. تهران: فرهنگ معاصر.
Cipriani, Andria Christina (2002). Power in Religious Discourse. Unpublished MA thesis. University of
Santa Catrina. Spain.
Fairclough, N. (1989). Language and power. London: Longman.
Fairclough, N. (1992). Discourse and social change .Cambridge:Polity Press.
Halliday, M. A. K. (1978). Language as social semiotic: The social interpretation of language and
meaning. London: E. Arnold.
Halliday, M. A. K. & Hasan, R. (1989). Language, context, and text: aspects of language in a social-
semiotic perspective . Oxford: Oxford University Press.
Fairclough, N. (1995). Critical Discourse Analysis: The critical study of language. New York: Longman.
Halliday, M.A.K., and Matthiessen, C.M.I.M. (2004) An Introduction to Functional Grammar, 3rd
ed..London :Arnold.
Kress, G. (1989). Linguistic processes in sociocultural practices. Oxford: Oxford University Press.
Longacre, R. E. (1992). The discourse strategy on an appeals letter.In W. C. Mann, & S. E. Thompson.
(Eds.), Discourse description: Diverse linguistic analysis of a fundraising text. John Benjamins
Publishing company.