ایوب، محمود،( 1394) ،«قرآن ناطق و قرآن صامت: پژوهشی در اصول و تحولات شیعه امامی»، ترجمه : محمدی ظفر،محمدحسن، رویکردهایی به تاریخ تفسیر قرآن، اندروریپین(ویراستار)، به کوشش:عباسی، مهرداد، تهران : حکمت.
براشر، مئیر، (1395 ) ، «تفسیر منسوب به امام حسن عسگری(ع)»، الله دادی ، محمد، در: طباطبایی، محمد علی(ویراستار)، تفسیر امامیه در پژوهشهای غربی،1395،قم: دارالحدیث.
بلاشر، رژیس، (1378) ، در آستانه قرآن، رامیار، محمود،تهران :دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
خولی،امین، (1390)، «تعلیق بر مدخل تفسیر از دایرة المعارف اسلام ویرایش اول» ، ترجمه :مرادپور،سمانه، ماه دین،سال 14، شماره162.
رامیار، محمود، (1390)،تاریخ قرآن، تهران: امیرکبیر.
ریپین، اندرو، (1386)، «قرآن پژوهی در غرب»، ترجمه :آقایی، علی، خردنامه همشهری، شماره 21.
کریمی نیا ، مرتضی،(1391)، کتابشناسی مطالعات قرآنی به زبانهای اروپایی،قم:موسسه فرهنگی ترجمان وحی.
گلدزیهر، ایگناس،(1383)، گرایشهای تفسیری در میان مسلمانان، ترجمه:طباطبایی،ناصر، تهران: ققنوس.
گلیو، رابرت، (1395)،الف، «سنت تفسیری شیعه و تفسیر ایه 24 سوره نساء»، ترجمه: امین، محمدرضا، در: طباطبایی، محمد علی (ویراستار)، تفسیر امامیه در پژوهشهای غربی، قم : دارالحدیث.
گلیو، رابرت، (1395)، ب، «هرمنوتیک متقدم شیعی:برخی فنون تفسیری منسوب به امامان شیعه ، ترجمه: ولایتی کبابیان، مریم، در : طباطبایی، محمد علی (ویراستار)، تفسیر امامیه در پژوهشهای غربی، قم : دارالحدیث.
Barasher,MeirM.,(1999),”Exegesis in Shi’ism”, Encyclopedia Iranica, http://www.iranicaonline.org/articles/exegesis-ii, This article is available in print. Vol. IX, Fasc. 2.
Carra de Vaux, B., (2012),“Tafsir”, Encyclopedia of Islam: First Edition ,BrillOnline.
Darwish, Linda, (2014),“Defining the boundries of sacred space:unbeleivers,purity and the Masjid Al-Haram in Shi’I exegesis of Quran 9:28”, Journal of Shi’a Islamic studies, Volume 7,No. 3.
Gilliot,Claude,(2002),”Exegesis of the Quran:Classical and Medieval”,Encyclopedia of Quran,Ed:(McAuliffe,Jane),Vol2,pp 99-124, Leiden:Brill.
Hamza,Feras, Rizvi, Sajjad, Mayer, Farhana,(2008), An Anthology of Quranic commentaries,Volume 1: On the Nature of the Divine,London:oxford University Press.
Keeler, Annabel, (1999),“Exegesis III: In Persian.”, Encyclopedia Iranica, http://www.iranicaonline.org/articles/exegesis-iii ,Edited by EhsanYarshater,This article is available in print. Vol. IX, Fasc. 2.
Kohlberg,Etan, (1987), ”western Studies of Shi’a Islam”, in: Kramer,Martin(ed.), Shi’ism:Resitance and Revolution, Boulder:Westview Press.
Lawson,Tod, (2003),”Hermenutics of premodern Islamic and Shi’ite exegesis”,EncyclopaediIranica,http://www.iranicaonline.org/articles/hermeneutics,available in print Vol. XII,Fasc. 3.
McAuliffe,JaneDammen, (1991), Qur’anic Christians: an Analysis of Classical and Modern Exegesis, Cambridge University Press.
Osman,Rawand, (2015), Female personalities in the Quran and Sunnah:Examining the major Sources of ImamiShi’I Islam, New York: Routledge.
Rippin,Andrew, (2000),”Tafsir”,in:Encyclopedia of Islam,SecondEdition,Vol 10,pp 83-88, Leiden: Brill.
Rippin, Andrew,(2014), “What defines a Shi’iTafsir?”, in: Daftari,Farhad,Miskini, Gordafarid(Ed.), The study of Shi’IIslam:History,Theology and law, London:L.B Tauris Publishers.
Takim,Liyakat, (2016), “The study of Shi’I Islam in western Academia”, Shi’a Islamic studies,Vol. 9,No. 1.
Thaver,Tehseen, (2012),” TwelverShi’Itafsir”,Oxford Bibliographieshttp://www.oxfordbibliographies.com/view/document/obo-9780195390155/obo-9780195390155-0144.xml
Wielandt,Rotraud , (2002),”Exegesis of the Quran:Early modern and Contemporary”, in:Encyclopedia of Quran,Ed:(McAuliffe,Jane), Vol2,pp 124-142,leiden:Brill,.
صفحه اینترنتیایندکس اسلامیکوس
Index Islamicus Online, available in :