ابن بابویه قمی،محمد بن علی(1403)، معانی الأخبار، تصحیح: علی اکبر غفاری، قم، دفتر انتشارات اسلامی.
ابن عاشور، محمد طاهر(1420)، التحریرو التنویر، لبنان، مؤسسة التاریخ العربی.
بلاکهام، هرولد جان(1391) ، شش متفکر اگزیستانسیالیست، ترجمه: محسن حکیمی، تهران، نشر مرکز.
افلاطون (1367)، دوره آثار افلاطون، ترجمه: محمدحسن لطفی، تهران، انتشارات خوارزمی.
ایروین، ویلیام برکستون(1393)، فلسفه ای برای زندگی، ترجمه: محمد یوسفی، تهران، نشر ققنوس.
حجازی، محمد محمود(1970م)، الوحدة الموضوعیة فی القرآن الکریم، القاهرة، مطبعة المدنی.
حقی بروسوی، اسماعیل بن مصطفی( بیتا)، تفسیر روح البیان، بیروت، دار الفکر.
خامهگر، محمد(1386)، ساختار هندسی سوررههای قرآن، تهران، سازمان تبیلغات اسلامی.
داستایوفسکی، فئودور(1387) برادران کارامازوف، ترجمه : صالح حسینی، چاپ هشتم، تهران، انتشارات ناهید.
دیلتای،ویلهلم(1389ش)،تشکلجهان تاریخی در علوم انسانی،ترجمه: منوچهرصانعی درهبیدی،تهران،نشرققنوس.
رازی، ابوالفتوح(1408)، روض الجَنان و روح الجِنان فی تفسیر القرآن، تصحیح: محمد مهدی ناصح و محمد جعفر یاحقی، مشهد، بنیاد پژوهشهای اسلامی.
سالامون،کورت(1392)، «برداشت یاسپرس از معنای زندگی» ، ترجمه : حسین رحمانی، مجله اطلاعات حکمت و معرفت، سال هشتم، شماره1.
طباطبائی، محمد حسین(1390ق)، المیزان فی تفسیر القرآن، لبنان، مؤسسسة الأعلمی للمطبوعات .
طبرسی، فضل بن حسن(1372ش)، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، تهران، انتشارات ناصرخسرو.
فحر رازی، محمود بن عمر(1420)، التفسیر الکبیر، بیروت، دار إحیاء التراث العربی.
ملکیان، مصطفی(1369)، رویکرد وجودی(اگزیستانسیالیستی) به نهج البلاغه، بر اساس ویرایش روزنامه ایران.
مولوی، جلال الدین محمد(1375)، مثنوی معنوی، تهران، انتشارات پژوهش.
میر، مستنصر(1386)، «پیوستگی سوره، تحولی در تفسیر قرآن در قرن بیستم»، ترجمه: محمدحسن محمدی مظفر، آینه پژوهش، شماره 107 و 108.
یالوم، اروین (1389)، روان درمانی اگزیستانسیال(وجودی)، ترجمه: سپیده حبیب، تهران، نشر نی.